Sistemul de racire a unui autovehicul

Sistemul de răcire formează o parte intrinsecă a unui motor de automobil. Acesta efectueaza o multitudine de functii cum ar fi reducerea caldurii in exces din motor, pastrarea temperaturii eficient si da voie motorului sa efectueze sarcinile intr-o perioada scurta de timp .Sistemul de racire din automobile consta din componente sau echipamente instalate in vehicule pentru reducerea caldurii din toate partile mobile pentru ca acestea sa poata lucra potrivit fara riscul de a se topi sau supraincalzi. Mai eficient sistemul de racire din autovehicule foloseste ulei de racire, lubrifiere si ventilatoare pentru a mentine si regla temperatura partilor unui motor.

Sunt doua tipuri de racire pentru automobile care sunt cele mai raspandite in lume; racire cu lichid si racire cu aer. Racirea cu lichid este unul din cel mai cautat sistem si este folosit de majoritatea vehiculelor de azi, iar racirea cu aer este folosita in mare parte de avioane si motociclete. Sistemul de racire pe lichid ofera cele mai bune rezultate si pastreaza o temperatura in motor optima.

sistemul de racire a autoturismului
Schita de mai sus descrie functionalitatea unui sistem de racire la un automobil. Componentele cheie folosite intr-un sistem de racire sunt: capacul de presiune, furtunele de incalzire, termostatul, fagurele de incalzire, vasul de expansiune, racitorul de ulei, pompa de apa, ventilatorul si radiatorul. Sistemul de racire a unui vehicul functioneaza prin directionarea lichidului de racire prin unele pasaje direct in blocul motor. Dupa ce lichidul de racire curge prin unele pasaje care absorb caldura din motor. Apoi fluidul trece prin niste furtune de cauciuc ca sa ajunga la radiator. In acest punct lichidul cald se raceste cu ajutorul unui flux de aer care intra in compartimentele de la motor. Odata ce este racit acesta merge inapoi in motor si procesul se repeata.

 

Intercooler. Ce este? Cum Functioneaza?

Intercooler-ul : O piesa necesara oricarei masini echipata cu turbo.

intercoolerPrin intermediul unui intercooler se obtin temperaturi mai scazute cu pana la 40-55 grade rezultand astfel si cresteri de putere cu 12-13% mai mari.
Cu cat creste presiunea cu atat este mai mare temperatura rezultand o densitate mai mica. In urma racirii, aerul devine mult mai dens astfel incat este posibila o umplere mai mare generand cuplu si putere mai mare.

 

Intercoolerele se pot monta in 3 pozitii standard. Montajul se face intr-o anumita pozitie dupa preferinta producatorului:

montare intercooler

  Cea mai buna asezare a racirii sa fie in fata si/sau central.

Ce este un compresor

Compresorul este considerat cea mai importantă parte a sistemului de climatizare. Am putea să ne gandim la el ca la inima maşinii care pompează aer rece prin sistem. Acest sistem de aer condiţionat funcţionează asemănător cu cel al frigiderului.

compresor clima

Compresorul este pus în mişcare de o curea atasată la motor. Acesta se afltă chiar în spatele radiatorului. Porneşte compresand aerul de presiune rece într-unul cald. Acest gaz cald intră în condensator în partea cu presiune scăzută. Presiunea răceşte gazul şi de acolo merge în evaporator care împinge aerul rece în maşină.

sistem clima

Sistemul de aer condiţionat poate supraîncălzi motorul dacă nu este instalat corect.

Primul sistem de climatizare pe maşini a fost instalat în 1939. Acele sisteme funcţionau similar, dar modelele noi sunt mult modernizate şi automatizate. Cand acesta a fost instalat pe Packard, şoferii trebuiau să oprească maşina şi motorul, să se dea jos, şi să conecteze manual cureaua pe compresor.

compresor

 

Cum funcţionează un radiator de apă

Ca să înţelegem mai bine cum funcţionează un radiator, ar fi de ajutor să cunoaştem combustia internă a motorului pe care o protejează. Motorul unei maşini are multe părţi mobile, şi unde este mobilitate, este şi frecare. Frecarea creează căldură. Uleiul de motor este pompat prin întregul bloc motor pentru lubrifiere, dar nu este de ajuns pentru a estompa toată căldura produsă în exces. Ca şi rezultat, părti ale motorului ajung la o temperatură prea înaltă pentru a mai funcţiona cum trebuie.

radiator apa

Aici observăm importanţa radiatorului. Blocul motor trebuie păstrat la o temperatură moderată pentru a preveni anumite probleme ca şi supraîncălzirea şi blocarea. Dacă pistoanele nu pot aluneca uşor în cilindrii din cauza frecării excesive, la un moment dat, se vor strica şi vor cauza blocarea întregului motor. Pentru a preveni acestea, un mix de apă cu antigel este pompat prin camerele blocului motor pentru a absorbi căldura în exces.

Când lichidul de răcire iese din blocul motor, se întoarce în radiator printr-un furtun de cauciuc. Lichidul de răcire intră prin toate camerele blocului motor și toată căldură în exces este absorbită în pereții radiatorului. Ventilatorul și aerul care intră prin grill-ul mașinii răcesc radiatorul.

Până când lichidul de răcire a parcurs tot radiatorul, este destul de rece pentru a intra înapoi în blocul motor.

 

Vascocuplaje Camioane

Radiatoareoradea.ro a introdus categoria Vascocuplaj si palete ventilator pentru diferite mărci de camioane, printre care Iveco, MAN, Mercedes, DAF, Renault, Scania, Volvo și multe alte modele.Comercializam atât vascocuplaj fără ventilator, cat si vascocuplaj cu ventilator. Pentru mai multe detalii consultați noua noastră secțiune de vascocuplaje.

Vascocuplaj DAF

Vascocuplaj Mercedes Axor

Vascocuplaj Man

Vascocuplaj Scania

Radiator Incalzire Volvo FH13

Continuam cu ofertele pentru radiator încălzire, schimbător căldura. Astăzi va prezentam radiator încălzire Volvo FH13, produs de Nissens, Behr, sau Ava. Radiatorul este compatibil cu orice motorizare: 400 HP, 440 HP, 480 HP, 500 HP, 520 HP, cod motor D13A, D13B. Bineînțeles, produsul este nou, și vine însoțit de o garanție de 1 an. Livrarea se face prin Fan Courier în toată tara, dar dacă sunteți din Oradea puteți colecta produsul de la sediul nostru. Pentru mai multe detalii, contactați-ne pe site, sau telefonic la 0756037437.

Desen tehnic radiator incalzire Volvo FH13

Radiator Incalzire Mercedes Sprinter

Radiatoareoradea.ro comercializează radiator încălzire Mercedes Sprinter la preturi accesibile. Radiatorul este compatibil cu motorizările: 208 CDI, 208 D, 210 D, 211 CDI, 212 D, 213 CDI, 214, 216 CDI, 308 CDI, 308 D, 310 D, 311 CDI, 312 D, 313 CDI, 314, 316 CDI, 408 CDI, 408 D, 410 D, 411 CDI, 412 D, 413 CDI, 414, 416 CDI, 616 CDI. Produsele, din plastic/aluminiu sunt de cea mai înaltă calitate.

Radiator Incalzire, Schimbator Caldura Iveco Eurotech

Din moment ce a venit vremea rece, puteți consulta lista noastră de preturi pentru radiator încălzire Iveco Eurotech. Schimbătorul de căldura e compatibil cu orice motorizare: E.24, E.27, E.30, E.34, E.38, E.39, E.40, E.42, E.43. Radiatorul poate fi comandat direct pe site, sau telefonic la unul din numerele: 0259/415555, 0756037437. Produsul vine însoțit de o garanție de 1 an, și este livrabil în toată tara.

Desen Tehnic Radiator Incalzire Iveco Eurotech

Informatii Utile Retarder

Retarderul, indiferent ca e Retarder MAN TGA, sau pentru orice alt camion, este un dispozitiv folosit pentru a îmbunătăți sau înlocui unele funcții a sistemelor de frânare, și este folosit în special în cazul mașinilor mari. Sistemele de frânare, bazate pe fricțiune, pot ceda în timp în cazul în care sunt folosite în exces. O mașină care nu poate frâna la timp, este periculoasă, în special dacă transportă oameni sau diverse materiale. Din acest motiv, pentru a îmbunătăți timpul de frânare, multe camioane sau autobuze sunt echipate cu diverse sisteme de frânare care nu sunt bazate pe fricțiune.

Scopul principal al retardelor, este de a încetini vehiculele, sau de a menține o viteză constantă, când mașina coboară o panta, deal, etc. E important de știut ca aceste dispozitive nu au posibilitatea de a opri un vehicul, deoarece cu cat viteza este mai mica, cu atât eficiența lor e mai redusa. Retarderul este folosit ca un ajutor sistemului tradițional de frânare. Sistemul de frânare este cel care oprește mașina complet, după ce retarderul a încetinit destul mașina. Din moment ce frâna tradiționala e folosita mai rar se poate spune că retarderul prelungește viața sistemului de frânare.

Sunt doua feluri de retardere: hidraulice și electrice, ambele având același scop, modul de operare fiind diferit. Retarderul hidraulic folosește forța de tractare vâscoasa care apare intre paletele dinamice și statice într-un compartiment umplut cu lichid, pe când cel electric folosește forța electromagnetica pentru încetinire.

Retarderele hidraulice sunt la rândul lor de diferite feluri, în funcție de fluidul folosit: ulei de transmisie, apa, sau o sursă separată de ulei. Când încetinirea e necesară, lichidul este pompat într-o cameră statică, iar forța de tractare vâscoasa încetinește vehiculul. Deoarece lichidul se încălzește foarte des, acesta e transportat printr-un sistem de răcire. Unul din avantajele acestor piese este faptul ca sunt foarte silențioase.

Retarder Electric

Retarder Electric Camion

Retarderul electric folosește inducția electromagnetică pentru a oferi forța de retard. Retarderul electric este compus dintr-un rotor plasat pe ax sau transmisie și dintr-un stator plasat pe șasiul mașinii. Rotorul și statorul nu au contact direct fizic. Atunci când e necesară încetinirea, bobinele electrice din stator primesc energie de la baterie, astfel creându-se un câmp magnetic în care rotorul se poate mișca. Astfel rotorul primește curent cu un pol magnetic opus celui din stator. Cele doua poluri magnetice opuse încetinesc rotorul, implicit axul și transmisia mașinii.

Rotorul e răcit pe bază de aer, de către ventilatoarele proprii, ceea ce înseamnă ca sistemul de răcire a mașinii nu e suprasolicitat. Întregul sistem de operare a retarderului este foarte silențios.

Radiator Incalzire, Schimbator Caldura Man F2000

Radiatoareoradea.ro comercializeaza radiator incalzire MAN F2000, incepand cu 300 RON. Radiatorul incalzire este compatibil cu motoarele V10 si 6 cilindri. Avand o greutate de doar 1.4 kg, radiatorul incalzire man F2000 este confectionat din aluminiu, ceea ce ii conferă o duritate si calitate de cel mai mare nivel.

Schita Radiator Incalzire Man F2000

Pentru mai multe detalii, consultati lista noastra de radiatoare MAN.