Sistemul de răcire formează o parte intrinsecă a unui motor de automobil. Acesta efectueaza o multitudine de functii cum ar fi reducerea caldurii in exces din motor, pastrarea temperaturii eficient si da voie motorului sa efectueze sarcinile intr-o perioada scurta de timp .Sistemul de racire din automobile consta din componente sau echipamente instalate in vehicule pentru reducerea caldurii din toate partile mobile pentru ca acestea sa poata lucra potrivit fara riscul de a se topi sau supraincalzi. Mai eficient sistemul de racire din autovehicule foloseste ulei de racire, lubrifiere si ventilatoare pentru a mentine si regla temperatura partilor unui motor.
Sunt doua tipuri de racire pentru automobile care sunt cele mai raspandite in lume; racire cu lichid si racire cu aer. Racirea cu lichid este unul din cel mai cautat sistem si este folosit de majoritatea vehiculelor de azi, iar racirea cu aer este folosita in mare parte de avioane si motociclete. Sistemul de racire pe lichid ofera cele mai bune rezultate si pastreaza o temperatura in motor optima.
Schita de mai sus descrie functionalitatea unui sistem de racire la un automobil. Componentele cheie folosite intr-un sistem de racire sunt: capacul de presiune, furtunele de incalzire, termostatul, fagurele de incalzire, vasul de expansiune, racitorul de ulei, pompa de apa, ventilatorul si radiatorul. Sistemul de racire a unui vehicul functioneaza prin directionarea lichidului de racire prin unele pasaje direct in blocul motor. Dupa ce lichidul de racire curge prin unele pasaje care absorb caldura din motor. Apoi fluidul trece prin niste furtune de cauciuc ca sa ajunga la radiator. In acest punct lichidul cald se raceste cu ajutorul unui flux de aer care intra in compartimentele de la motor. Odata ce este racit acesta merge inapoi in motor si procesul se repeata.